Utendørs arrangement - søknad/melding om
Harstad kommune

Harstad kommune og politiet har utarbeidet et felles melde-/søknadsskjema som skal benyttes ved avvikling av utendørs arrangementer. Les mer i veilederen

Melding
Du skal melde fra til politiet når du har planer om et arrangement på offentlig sted, eller hvis arrangementet er allment tilgjengelig.
Ut ifra arrangementets art, størrelse, eller behov for avvikling av trafikk, kan politiet sette vilkår for gjennomføringen, og også vurdere behovet for om politiet skal ha oppsyn med arrangementet.
Søknad
Du må søke politiet dersom arrangementet har et omfang som åpenbart medfører behov for betydelige reguleringer av ferdsel eller vakthold. Det må også søkes om tillatelse dersom arrangementet kan forventes å:
- føre til ordensforstyrrelse,
- medføre mer støy enn normalt
- innebære en potensiell miljørisiko.

Ved bruk av denne skjematjenesten vil din melding/ søknad bli sendt til politiet i Harstad og til Harstad kommune ved Brann – og redningstjenesten, Bygg – og eiendomstjenesten, Areal og byggesakstjenesten, Harstad havn og kommuneoverlegen/miljørettet helsevern.

Politiet avgjør søknaden etter at kommunale enheter har gitt sine innspill.

Før du avgir personopplysninger over internett, må du samtykke i en personvernerklæring. Du finner den her.

Samtykke